1902-1906
Door de sterke stroming in het kanaal welke er was omdat het kanaal ter plekke erg smal was door de voetbrug die er nog lag, was het moeilijk om de pont in de ponthavens te krijgen. Meestal zaten ze er meters naast. Om dit probleem op te lossen werden de ponten omgebouwd de schepraderen werden vervangen door zware kettingwielen. Er werden twee zware kettingen in het kanaal gelegd om de pont te geleiden. | Het overzetten van de tram bleef bij proefnemingen. Door dat de pont steeds niet goed uitkwam en meters naast de aanleg steigers uitkwamen moest de pont worden omgeduwd door het personeel. Men had geen vertrouwen in de pont.Men was bang dat de pont zou kantelen als de tram op de pont reed, of deze van de kant weg zal duwen en dan te water zou raken. Veel reizigers gaven daarom de voorkeur om gewoon via de voetbrug over te lopen en uiteindelijk te wachten dat de pont met de tram aan de overkant aan kwam. Bouw van de ponthavens. |
Overzicht kanaal met voetbrug en ponthavens. |